Ξεκαρδιστικές ατάκες: Πώς σχολιάζουν οι χρήστες των social media κορωνοϊό και μέτρα

0
20

«Και τι έμεινε; Μια καραντίνα ακόμη και φύγαμε για καλοκαίρι», γράφει ένας στο διαδίκτυο. «Έχω την εντύπωση ότι όταν θα βγούμε έξω, θα φοράμε αντηλιακό», αναφέρει ένας άλλος. Πρόκειται για χρήστες των social media, που σχολιάζουν με το δικό τους χιουμοριστικό τρόπο, τις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε εν μέσω πανδημίας.

Καραντίνα, μετακινήσεις με sms και μέτρα για τον περιορισμό διασποράς του κορονοϊού, τους τελευταίους μήνες αποτελούν τη βασική πηγή έμπνευσης των ανθρώπων που σχολιάζουν καυστικά ό,τι μας απασχολεί και ό,τι μας… ταλαιπωρεί.

   «Να σε πω ατάκες»

   Ο Μάνος Παπαδόπουλος αναλαμβάνει να συγκεντρώνει τις ευφυέστερες από τις ατάκες αυτές και να τις αναρτά στη δική του σελίδα, το όνομα της οποίας, μαρτυρά και την έδρα της, την Θεσσαλονίκη. Είναι το “nasepo-atakes.gr”, που έχει και αντίστοιχη σελίδα στο , με σκοπό να τροφοδοτεί με χιούμορ όσους την ακολουθούν. «Η ιδέα γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη να σχολιάζουμε και να σατιρίζουμε την καθημερινότητά μας. Αρχικά οι ατάκες αφορούσαν απλά πράγματα που βιώνει ο μέσος άνθρωπος ενώ στη συνέχεια βλέποντας ότι ο κόσμος το αγκαλιάζει όλο αυτό, ασχοληθήκαμε πιο πολύ με την επικαιρότητα», δηλώνει ο 35χρονος διαχειριστής στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

   Ο ελεύθερος χρόνος του κ. Παπαδόπουλου, δαπανάται σχεδόν αποκλειστικά στη διαχείριση της σελίδας, αφού η συχνότητα με την οποία «ανεβάζει» νέες ατάκες, είναι περίπου κάθε 50 λεπτά της ώρας. Σερφάρει καθημερινά για πολλές ώρες στο διαδίκτυο για να αλιεύσει αυτές που εκτιμά πως θα έχουν απήχηση και αφού τις τοποθετήσει στο χαρακτηριστικό δημιουργικό της σελίδας του, τις αναρτά, φυσικά με την υπογραφή του εμπνευστή τους. «Δε με κουράζει η φορτωμένη καθημερινότητα, γιατί περνάω κι εγώ καλά μέσα από αυτή τη διαδικασία. Γελάω πολύ με τις ατάκες και με ικανοποιεί η ανταπόκριση του κόσμου», λέει χαρακτηριστικά.

   Σύμμαχός του σ’ αυτήν την προσπάθεια, που υπάρχει στον αέρα του διαδικτύου εδώ και δέκα χρόνια, είναι μία μικρή ομάδα ατόμων, που ασχολούνται κυρίως με το τεχνικό κομμάτι. Το ρόλο του… αρχισυντάκτη ωστόσο, κάποιες φορές παίρνουν οι απαιτητικοί του αναγνώστες. «Πλέον επειδή ο κόσμος μας αγαπά πολύ, αν αργήσουμε να ανεβάσουμε ατάκα, μας στέλνει μηνύματα για να μας κινητοποιήσει ή μας ζητά να σχολιάσουμε θέματα που μόλις “σκάσανε”», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.

   Όσο για τις αντιδράσεις των φίλων και γνωστών του, όταν μαθαίνουν ότι αυτός βρίσκεται πίσω από τη δημοφιλή σελίδα, είναι από ενθουσιώδεις μέχρι που δυσκολεύονται να το πιστέψουν.

   Ο Μάνος Παπαδόπουλος πιστεύει ότι το γέλιο και η θετική ενέργεια μεταδίδονται πολύ πιο γρήγορα από τον κορονοϊό και πιστεύει ότι η σελίδα του αποτελεί ένα παράθυρο στην αισιοδοξία, μέσα στο σκούρο σκηνικό με τις πολλές δυσάρεστες ειδήσεις.

   «Μιμίδια εις την ελληνικήν»

   Αντίστοιχος είναι και ο στόχος μίας άλλης σελίδας που υπάρχει ταυτόχρονα με το ίδιο περιεχόμενο σε και Instagram, με τη διαφορά ότι αποδίδει τις ατάκες στις μορφές που απεικονίζονται σε κάποιους από τους πιο διάσημους πίνακες από τα μουσεία όλου του κόσμου.

   «Ανέκαθεν το χιούμορ ήταν μια μικρή διέξοδος σε δύσκολες καταστάσεις. Αυτή είναι και η φιλοσοφία της σελίδας μας, να προκαλεί χαμόγελα», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ένας εκ των δύο διαχειριστών της, που αμφότεροι διατηρούν την ανωνυμία τους. Τονίζει ωστόσο ότι στην προσπάθεια να μη θίξουν πράγματα και καταστάσεις, ακροβατούν σε μία κόκκινη γραμμή. «Η αλήθεια είναι ότι όσο πιο κοντά είναι το σχόλιο στην κόκκινη γραμμή, τόσο περισσότερο “πουλάει”», παραδέχεται ο διαχειριστής.

   «Η σελίδα οδηγείται από τον κόσμο, από τα σχόλια που κάνουν οι ακόλουθοι κι από αυτά που μας στέλνουν προς δημοσίευση», αναφέρει, ενώ εξηγεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό του υλικού τους, το αντλούν από ατάκες που βρίσκουν κυρίως στο twitter, τις οποίες οπτικοποιούν κάνοντας tag τον εμπνευστή, ενώ τα υπόλοιπα είναι δικά τους. «Κάνουμε τέσσερις δημοσιεύσεις την ημέρα, ενώ τα views ξεπερνούν τα 32 εκατομμύρια το μήνα», τονίζει ο… ανώνυμος διαχειριστής, που αποκαλύπτει ότι ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 40+.

   Χιούμορ, απόδειξη ευφυίας

   Το χιούμορ θεωρείται ο ανώτερος αμυντικός μηχανισμός του ανθρώπου, σύμφωνα με την ψυχοθεραπεύτρια ενηλίκων Νέλη Βυζαντιάδου, που τονίζει ότι η ικανότητα να αντιμετωπίζει κανείς την πραγματικότητα με εύθυμη διάθεση, βοηθά και ανακουφίζει πάρα πολύ, ειδικά σε στρεσογόνες καταστάσεις. «Όταν για παράδειγμα ακούμε μία είδηση που μας ταράζει και μας αναστατώνει, μέσα από το χιούμορ μπορούμε να την ελαφρύνουμε, για να την αντέξουμε και να τη διαχειριστούμε καλύτερα», εξηγεί.

   Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Βυζαντιάδου, που υπήρξε εθελόντρια στην τηλεφωνική γραμμή στήριξης του δήμου Θεσσαλονίκης για τον κορονοϊό, τονίζει ότι το χιούμορ αποτελεί απόδειξη ευφυίας, ανθρώπων που με αυτόν τον “πικάντικο” τρόπο, μπορούν να μετατρέψουν μία δύσκολη κατάσταση σε αφορμή για γέλιο. «Θυμίζω το κλασικό παράδειγμα, που λέει ο λαός μας, ότι δεν υπάρχει κηδεία χωρίς γέλιο. Δηλαδή ακόμη και στο πιο αρνητικό σενάριο, κάποιοι θα γελάσουν, από την ανάγκη τους για εκτόνωση».

   Η ψυχοθεραπεύτρια ωστόσο, επισημαίνει τις περιπτώσεις που υπάρχει ο κίνδυνος το χιούμορ να γίνει αιτία παρεξήγησης. «Όταν κατ’ εξακολούθηση ελαχιστοποιούμε τη σοβαρότητα μιας κατάστασης, όταν συνομιλούμε με ανθρώπους που δεν αντιλαμβάνονται τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο και όταν το χιούμορ “πατάει” σε στερεότυπα ή προκαταλήψεις, με αποτέλεσμα να θίγει συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων». Η Νέλη Βυζαντιάδου θυμίζει ότι είναι κάτι αστείο, όταν γελούν όλοι μαζί, καλεί ωστόσο αυτούς που δεν είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται ή να παράγουν το χιούμορ, να προσπαθούν να σκέφτονται πιο θετικά και αισιόδοξα, να βλέπουν το φως στην άκρη του τούνελ, και να μην ξεχνούν πως καθετί -άσχημο ή ωραίο- έχει αρχή μέση και τέλος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: skai.gr