Κεραμέως: Τέλος σε 5 παθογένειες δεκαετιών – πάμε επιτέλους μπροστά

0
17

Της Ναντίν Χαρδαλιά

Ως νομοσχέδιο που επιτάσσει η κοινή λογική με στόχο να αφήσει η χώρα οριστικά πίσω της 5 παθογένειες δεκαετιών και να πάμε επιτέλους μπροστά παρέχοντας στα Πανεπιστήμια το επίπεδο σπουδών και το ακαδημαϊκό περιβάλλον που τους αξίζει, υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη Βουλή απορρίπτοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης και δη της αξιωματικής περί κυβερνητικής επίδειξης πυγμής με αμφίβολα αποτελέσματα.

Αναφερόμενη στην ίδρυση Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, η κ. Κεραμέως υποστήριξε ότι τις τελευταίες ημέρες λαμβάνει μηνύματα από φοιτητές και καθηγητές που στηρίζουν τη ρύθμιση και της ζητούν να μην κάνει βήμα πίσω, δηλώνοντας όμως ότι φοβούνται να τοποθετηθούν δημοσίως. «ήρθε η ώρα να σπάσει αυτή η σιωπή. Η νοσηρή παράδοση. Να διαλυθεί άπαξ και διαπαντός η οσμή φόβου και ανομίας στα Πανεπιστήμια».

Η Υπουργός μίλησε για αναγκαιότητα μπροστά στην αποτυχημένη μέχρι σήμερα συνταγή αρμοδιότητας των Πρυτανικών Αρχών, τονίζοντας ότι ο ρόλος των πρυτάνεων δεν είναι να κυνηγάνε κατασκευαστές μολότοφ, απαριθμώντας μία σειρά σοβαρών περιστατικών βίας και ανομίας σε ελληνικά πανεπιστήμια συνοδευόμενα από τις αντίστοιχες φωτογραφίες και ειδήσεις στο διαδίκτυο- ανάμεσα στις οποίες η καταγγελία βιασμού φοιτήτριας –  για να καταλήξει ότι αυτές είναι εικόνες ντροπής και ότι τα Πανεπιστήμια δεν μπορεί να είναι χώροι στρατολόγησης αλλά χώροι γνώσης και ελευθερίας της έκφρασης.

Αποκρούοντας τις αιχμές του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον των κρίσιμων ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, η Νίκη Κεραμέως, χρέωσε στην αξιωματική αντιπολίτευση προφάσεις εν αμαρτίες, κατηγορώντας την ότι επιδιώκει τη διατήρηση μιας θλιβερής κατάστασης στα Πανεπιστήμια, επειδή αφενός τη «βολεύει να ψαρεύει σε θολά νερά» και να καλλιεργεί κομματικούς μηχανισμούς και αφετέρου επιθυμεί τη νέα γενιά της μετριότητας.

«Καταλάβετέ το κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι στραβός ο γιαλός. Εσείς Στραβά αρμενίζετε», σχολίασε δηκτικά.

Η ίδια αναφέρθηκε  στις άλλες 4 παθογένειες δεκαετιών στην ανώτατη εκπαίδευση, επισημαίνοντας τον τρόπο που απαντούν σε αυτές ισάριθμες διατάξεις του νομοσχεδίου.

Ως παθογένεια πρώτη ανέφερε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκές προϋποθέσεις με βαθμό ακόμη και 1 ή 3, υποστηρίζοντας ότι στις σχολές με μέσο όρο βαθμού εισαγωγής το 7% αποφοιτά σύμφωνα με έρευνες μόλις 1 στους 2 εισακτέους και σε ορισμένες περιπτώσεις 1 στους 5. Η απάντηση σε αυτό σύμφωνα με την ίδια είναι η θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που θα ενισχύσει τη δυνατότητα έγκαιρης ολοκλήρωσης σπουδών.

Δεύτερη παθογένεια κατά την κ. Κεραμέως αποτελεί η εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που ουσιαστικά έχουν δηλώσει τυχαία. «Απάντησή μας οι στοχευμένες επιλογές για να εισάγονται περισσότεροι σε τμήματα υψηλά στις προτιμήσεις τους». Τρίτη παθογένεια χαρακτήρισε την απουσία ορίου φοίτησης που θεσπίζεται με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, καθώς όπως είπε πάνω από το 40% έχουν ξεπεράσει το όριο του λεγόμενου ν+2, ενώ η χώρα μας είναι στο ζενίθ του αριθμού φοιτητών και στο ναδίρ στους ρυθμούς αποφοίτησης. Τέταρτη παθογένεια όπως είπε η στρεβλή αντίληψη ότι μοναδικός δρόμος επαγγελματικής ανέλιξης είναι ο πανεπιστημιακός. «Απάντησή μας οι ποιοτικές εναλλακτικές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».

«Πάμε να δώσουμε στα Πανεπιστήμιά μας το επίπεδο σπουδών που τους αξίζει, το ακαδημαϊκό περιβάλλον που τους αξίζει. Πάμε να διεκδικήσουμε τις θέσεις που μας αξίζουν στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Πάμε επιτέλους μπροστά», κατέληξε η ίδια. 

Πηγή: skai.gr