Για τρίτο κύμα της πανδημίας προετοιμάζονται οι ιαπωνικές εταιρίες

0
9

Τα στελέχη των ιαπωνικών εταιριών εκτιμούν ότι η χώρα θα έρθει αντιμέτωπη με ένα τέταρτο κύμα μολύνσεων από την COVID-19, ενώ αρκετά στελέχη προετοιμάζονται για ένα μεγαλύτερο πλήγμα στις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους, όπως έδειξε μία μηνιαία δημοσκόπηση του Reuters.

Η Ιαπωνία έχει μέχρι τώρα καταγράψει κατά πολύ μικρότερο αριθμό περιστατικών μόλυνσης από την COVID-19 σε σύγκριση με αρκετές χώρες της Δύσης, αλλά οι ανησυχίες για ένα νέο κύμα μολύνσεων μεγαλώνουν με ταχύ ρυθμό.

Μία καθυστέρηση στους εμβολιασμούς σε αντίθεση με την κατάσταση σε άλλες αναπτυγμένες χώρες που είναι μέλη της ομάδας χωρών G7, αλλά και το γεγονός ότι στην κοινή γνώμη δεν επικρατεί η αίσθηση πως υφίσταται μια κρίση, θα προκαλέσουν νέο κύμα μολύνσεων, ανέφεραν μερικές εταιρίες στο πλαίσιο διεξαγωγής της δημοσκόπησης.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, σχεδόν όλες οι ιαπωνικές εταιρίες αναμένουν ένα νέο κύμα μολύνσεων στην Ιαπωνία. Αρκετοί είναι αυτοί που αναμένουν την κορύφωση του ξεσπάσματος τον Μάιο, κοντά στην περίοδο των διακοπών (Golden Week), εξανεμίζοντας τις ελπίδες για μία ανάκαμψη καθοδηγούμενη από την εσωτερική ζήτηση.

Στην περίπτωση, που ένα νέο κύμα μολύνσεων οδηγήσει την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Γιοσιχίντε Σούγκα να επιβάλλει νέα κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με την επιβολή περιορισμών στις επιχειρήσεις, αλλά και προστίμων, αυτό θα είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις για το 59% των επιχειρήσεων, σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2-13 Απριλίου.

«Οι τομείς της εστίασης και του τουρισμού έχουν εξαντληθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να ανησυχώ ότι ένα νέο κύμα μολύνσεων θα τους επιφέρει συντριπτικό πλήγμα», έγραψε στο πλαίσιο της δημοσκόπησης ένα διευθυντικό στέλεχος μίας χημικής βιομηχανίας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Reuters από την Nikkei Research με αρχικό εύρος συμμετοχής 482 μεγάλων, αλλά και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, πλην του χρηματοοικονομικού τομέα.

Οι επιχειρήσεις διατήρησαν την ανωνυμία τους, ώστε τα στελέχη τους, να μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους.

Από τον αρχικό αριθμό, ανταποκρίθηκαν περίπου 240 επιχειρήσεις.

Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και η εσωτερική κατανάλωση βοήθησαν την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο να ανακάμψει από τη βουτιά των οικονομικών δεδομένων της, τομείς, όπως η εστίαση και τα ξενοδοχεία παραμένουν υπό πίεση.

Ανά τομέα, περίπου τα 2/3 των επιχειρήσεων εκτός του κατασκευαστικού τομέα αναμένουν περαιτέρω μείωση των πωλήσεών τους στην περίπτωση που επιβληθεί μία νέα κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με αρκετές επιχειρήσεις στους τομείς του εμπορίου χονδρικής/λιανικής, των μεταφορών/υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, αλλά και άλλων υπηρεσιών να βλέπουν μείωση των πωλήσεών τους.

Υπογραμμίζοντας τη σταθερότητα στην αγορά εργασίας παρά την πανδημία, περίπου τα ¾ των ιαπωνικών επιχειρήσεων δεν βλέπουν αλλαγές στα σχέδια τους για την πρόσληψη υπαλλήλων για το επόμενο οικονομικό έτος, το οποίο αρχίζει τον Απρίλιο του 2022.

Περίπου μία στις πέντε επιχειρήσεις είτε θα παγώσει τις πωλήσεις της είτε θα τις περικόψει για το οικονομικό έτος 2022, ενώ μόλις μία επιχείρηση στις δέκα έχει πρόθεση να αυξήσει τις πωλήσεις της, όπως εντόπισε η ίδια έρευνα.

Λιγότερες από μία στις δέκα επιχειρήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε απολύσεις.

«Είχαμε μία μεγάλη μείωση στις προσλήψεις για αυτό το οικονομικό έτος. Τα επιχειρηματικά αποτελέσματα παραμένει δύσκολο να ανακάμψουν για την παρούσα περίοδο. Έτσι, θα περιορίσουμε τις προσλήψεις και για το οικονομικό έτος 2022» δήλωσε ένα διευθυντικό στέλεχος της βιομηχανίας επεξεργασίας χαρτιού και χαρτομάζας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: skai.gr