Ειδικό μητρώο ταχυμεταφορών (;) με επιστράτευση ιδιωτών

0
11

Της Ναντίν Χαρδαλιά

Τη σύσταση ειδικού Μητρώου ταχυμεταφορών για την επιστράτευση ιδιωτών σε περιπτώσεις έκτακτων συνθηκών, προτείνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), μετά το χάος που προκλήθηκε στις εταιρίες του κλάδου την περίοδο των Χριστουγέννων εν μέσω του lockdown, όπως γνωστοποίησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

«Σε έκτακτες συνθήκες ιδιώτες, όπως για παράδειγμα κάποιος που είναι άνεργος, να  μπορούν να λειτουργήσουν ως ταχυμεταφορείς και να διευκολύνουν ένα φορτίο,για να προλαβαίνουμε τέτοιες καταστάσεις πέρα από τη διαδικασία καταστολής», επισήμανε χαρακτηριστικά, ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ Κωνσταντίνος Μασσέλος, υπογραμμίζοντας τα ρυθμιστικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν για την πρόληψη σοβαρών καθυστερήσεων.

Ως προς τις μεγάλες καθυστερήσεις παράδοσης πακέτων ηλεκτρονικών αγορών, που παρατηρήθηκαν την προηγούμενη περίοδο από τις εταιρίες ταχυμεταφορών, σε αντιδιαστολή με το χρόνο παράδοσης που ανέγραφαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ο κ. Μασσέλος, υποστήριξε ότι διερευνάται το επίπεδο ευθύνης της εταιρίας ταχυμεταφορών και του ηλεκτρονικού καταστήματος που επίσης όφειλε να ενημερώνει για τον πραγματικό χρόνο παράδοσης, καθώς και σε ποιες περιπτώσεις υφίσταντο πράγματι λόγοι ανωτέρας βίας.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ, ανακοίνωσε την αυστηροποίηση του πλαισίου δεοντολογίας των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, με στόχο την αποφυγή ανεπιθύμητων χρεώσεων από τους πάσης φύσεως πενταψήφιους αριθμούς, που διαπιστώθηκε ότι οδηγούσαν σε κρυφές υπέρογκες χρεώσεις των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον ίδιο μετά την τροποποίηση του Κανονισμού Δεοντολογίας το 2019 με το οποίο προβλέφθηκε η υποχρεωτική συναίνεση του καταναλωτή με SMS, προκειμένου να προχωρήσει η εγγραφή του σε σχετική υπηρεσία, οι καταγγελίες μειώθηκαν κατά 57%. Ωστόσο, αν και μειωμένο, το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται και απαιτείται περαιτέρω ρύθμιση για την προστασία των καταναλωτών.

«Αλλά συμφωνώ ότι πρέπει να γίνουμε ακόμα πιο αυστηροί. Σε αυτό το πλαίσιο το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουμε νέα διαβούλευση για επιπλέον τροποποίηση του Κανονισμού και εξετάζουμε να είναι εξ ορισμού αποκλεισμένες οι υπηρεσίες αυτές και μόνο αν το επιθυμεί ο καταναλωτής να μπορεί να ενεργοποιήσει τη λήψη τέτοιων μηνυμάτων», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μασσέλος.

Πηγή: skai.gr